afghantravel ad
afghantravel ad
کد خبر: 1666

کمیته ویژه اربعین معینیت گردشگری وزارت اطلاعات و فرهنگ در هرات

کمیته ویژه اربعین معینیت گردشگری وزارت اطلاعات و فرهنگ در هرات , افغان تراول afghantravelaf

نخستین ڪمیته ویژه هماهنگی زائرین اربعین باحضور معاون مقام ولایت  و مسئولین وزارت اطلاعات و فرهنگ و جمعی از مسئولین نهادهای دولتی و خصوصی در ولایت هرات تدویر یافت.
این نشست ڪه در دفتر مقام ولایت و با حضور مونسه حسن زاده معاون اجتماعی مقام ولایت، سید رضا حسینی میثم مشاور ارشد وزارت اطلاعات و فرهنگ، حاجی غفور نماینده وزارت در بخش شرکت های زیارتی سیاحتی، محمد نعیم کریمی آمریت توریزم هرات، سید یونس هاشمی معاونیت آمر امنیت قوماندانی هرات، سلطانی نماینده ریاست اطلاعات فرهنگ هرات، عباسعلی امیری رئیس انجمن شرکت های زیارتی هرات، کبیر ایثار نماینده شورای ولایتی و نماینده هماهنگی شورای نظامی هرات برگزار گردید، بر ضرورت فراهم آوری تسهیلات لازم برای زائرین افغانستان، در مسیر رفت و برگشت در طول سفر از افغانستان تا کشور عراق تاڪید شد.

در ابتدای این نشست، حسینی میثم مشاور ارشد وزارت اطلاعات و فرهنگ گزارشی از تاسیس کمیته اربعین در این وزارت ارائه داد و بیان داشت بزودی یک طرزلعمل جدیدی به شرکت های زیارتی و سیاحتی با هدف ساماندهی بهتر خدمات شرکت ها و نیز تسهیلات بیشتر برای زائرین، سپرده خواهدشد.
در این نشست مسؤلان امنیتی از آمادگی ها برای تامین امنیت و مصونیت زائران در مسیر اسلام قلعه خبر داده، از تلاش ها برای فراهم سازی تسهیلات امنیتی اطمینان دادند.
در همین حال گفته میشود دو عراده موتر آمبولانس جهت انتقال مریضان احتمالی زائران از سوی ریاست صحت عامه در مرز اسلام قلعه موظف شده است و همچنان دولت با در اختیار گذاشتن بخشی از محوطه تعمیر ریاست مهاجرین و عودت ڪنندگان و همچنان به تعداد پنجاه تخته ڪمپل پذیرای شماری از زائرانی ڪه احتمالا در مرز بمانند خواهد بود.

گفتنی است:” دولت افغانستان با ایجاد دفتر رسیدگی به مشڪلات و چالش های زائران در ڪشور عراق، برای زائران تسهیلات لازم را فراهم نموده است.
در این نشست مونسه حسن زاده معاون مقام ولایت علاوه بر ابراز قدردانی از تلاش های انجام شده مسؤلان ذیربط در ولایت هرات مبنی بر فراهم آوری امڪانات لازم برای ارائه خدمات به زائران، از نیروهای امنیتی و دفاعی ڪشور در جهت تلاش در تامین امنیت زائران به نیڪویی یاد نمود.
همچنان مشاور ارشد وزارت اطلاعات و فرهنگ تسهیلات روی دست گرفته شده بخاطر پذیرایی هر چه بهتر از زائران در ولایت هرات را قابل ستایش عنوان نمودند.

همچنین این هئیت با  کمیسار سرحدی اسلام قلعه نیز بصورت اختصاصی دیدار نمودند. کمیسار اسلام قلعه اطمینان داد روزانه ۵۰۰۰ زائر را در قسمت خروجی شان آمادگی کامل دارد. لازم به یاد آوری است در این هفته این دومین نشست مسئولین انجمن شرکت های زیارتی با کمیسار اسلام قلعه پیرامون هماهنگی های بهتر جهت اعزام زائرین از سراسر کشور با مسئولین مرزی انجام گرفته است.

در ادامه برنامه های این کمیته، تعدادی از مسئولین این کمیته از جمله مشاور ارشد گردشگری و نماینده بخش شرکت های زیارتی سیاحتی، در سفری چند روزه از مسیر هرات به سمت مرز اسلام قلعه و سپس در شهرهای مختلف جمهوری  اسلامی ایران و سپس نقاط مرزی ایران و عراق که مسیر تردد زائرین افغانستان است بازدید خواهند داشت.

هدف از این سفر بررسی تسهیلات ارائه شده و همچنین ارزیابی مشکلات و نیازهای مختلف زائرین افغانستان در  طول سفر  از مبدأ افغانستان تا مقصد کشور عراق می باشد. در پایان این سفر نتایج آن جهت برنامه ریزی بهتر در سالهای آینده، به مسئولین مربوطه در معینیت گردشگری وزارت اطلاعات و فرهنگ ارائه خواهد شد.

امسال برای نخستین بار کمیته ویژه اربعین در  وزارت اطلاعات و فرهنگ تشکیل شده است که هدف از آن فراهم ساختن امکانات لازم برای سفر زائرین کشور و نیز جلوگیری از مشکلات سال های گذشته است.

لازم به ذڪر است ڪه ولایت هرات همه ساله شاهد سفر حدود چهل هزار زائر به ڪربلای معلی است و امسال نیز بیش از چهل هزار زائر ازسراسر افغانستان عازم سفر ڪربلا شده اند ڪه غالبا ازمسیر هرات سفرمیڪنند.


نویسنده: علی سلطانی هروی

شرکت_های زیارتی-سیاحتی

شما اولین دیدگاه را ثبت نمایید.

ثبت دیدگاه شما

afghantravel ad afghantravel ad