afghantravel ad
afghantravel ad
کد خبر: 1790

تاریخچه اداره گرحًندوی (اداره گردشگری و توریزم افغانستان)

تاریخچه اداره گرحًندوی (اداره گردشگری و توریزم افغانستان) , افغان تراول afghantravelaf

تاریخچه اداره گرحًندوی (گردشگری و توریززم)

وزارت اطلاعات و فرهنگ اداره گردشگری امور نظارتی

افغانستان به عنوان یک کشور باستانی و تاریخی که مدنیت های قبل از اسلام و بعد از اسلام را در آغوشش دارد به حیث یک کشور کوهستانی و اتصال دهنده سرزمین های جنوب، غرب و مرکز آسیا مورد توجه سیاحین از زمانه های خیلی گذشته بوده است.

از اینروبخصوص بعد از جنگ جهانی دوم که توریزم به عنوان یک صنعت مورد پذیرش مردمان گیتی قرار گرفت، افغانستان نیز به این روند شامل شده و بعد از دهه (۵۰) قرن بیستم به عنوان یکی از مراکز توریستی جهان قرار گرفته و مردمان بافرهنگ عالی از مهمان های شان به گرمی استقبال می نمودند. حکومت متوجه این امر مهم گردیده و در اواخر سال (۱۳۳۷هـش ) مطابق (۱۹۵۸ م) اداره گرحًندوی را مرحوم عبدالوهاب (طرزی) و این اداره از جمله ادارات رسمی دولتی به شمار میرفتایجاد نمود.

سازمان جهانی گرحًندوی افغانستان در سال (۱۳۵۸ هـ ش) مطابق (۱۳۵۹م) در پهلوی (۱۰۲)کشور خارجی جهان، عضویت سازمان جهانی توریزم را کسب نمود.

در پهلوی کشور های ایران، پاکستان، بنگله دیش، هندوستان، سریلانکا، مالدیو و نیپال به حیث عضو فعال کمسیون جنوب آسیا گام نهاد وزمینه تسهیلات لازم را در عرصه انکشاف صنعت توریزم در افغانستان فراهم ساخت و عواید خوبی را به دست آورد و افغانستان را از نظر تمدن، تاریخ، فرهنگ، میراث های باستانی و فرهنگی به جهانیان معرفی نمود.

در سالهای (۱۳۵۰ هـ ش) مطابق (۱۹۷۱م ) سیاحت منبع مهم عایداتی و تبادله اسعار خارجی را تشکیل میداد سالانه در حدود (۹۰۰۰۰) الی (۱۲۰۰۰۰) توریست از افغانستان دیدار به عمل میاوردند.

فرهنگ غنی، تاریخ کهن، خاطرات تجارت از راه ابریشم، مناظر زیبا و دیدنی طبیعی واقلیم معتدل افغانستان ارزش های خاص توریستی را که برای سیاحین جالب و دیدنی میباشد امکان داد تا سیاحین بیشتر را بپذیرد.


نویسنده: علی سلطانی هروی

معینیت_گردشگری_افغانستاننهادهای_دولتی

شما اولین دیدگاه را ثبت نمایید.

ثبت دیدگاه شما

afghantravel ad afghantravel ad