afghantravel ad
afghantravel ad
کد خبر: 751
ولایت غزنی ولسوالی غزنی

موزه تپه سردار غزنی

موزه تپه سردار غزنی , افغان تراول afghantravelaf

یکی از مکان‌های تاریخی و قدیمی در افغانستان است که در ولایت غزنی موقعیت دارد. این تپه، با ساختار قدیمی و تاریخی که دارد، گفته می‌شود که در حدود بیش از ده‌ها سال قبل ساخته شده است.

موزه تپه سردار نام موزه‌ای است در کشور افغانستان. این موزه تقریباً در جنوب شرقی شهر غزنی قرار دارد و از ساختمانهای دوره کوشانی است. در آن آثار زیادی وجود داشته همچون مجسمه بزرگ خوابیده تاکه‌دورگه، یازده استوپای بزرگ مرکزی و چند استوپای دیگر. امروزه بیش از ۷۰٪ این موزه ویران شده است.

تعدادی زیادی از مکان‌های تاریخی و قدیمی در دوران جنگ در افغانستان ویران شده و آثار تاریخی آن به بیرون از کشور قاچاق شده است.

اما پس از روی کار آمدن حکومت موقت، تعداد زیادی از مکان‌های تاریخی افغانستان دوباره اعمار شده که نمونه آن قصر دارلامان کابل است که درحال اعمار دوباره است و کار آن جریان دارد.

به همین ترتیب، تعداد ازآثار قاچاق شده نیز پس از روی کار آمده حکومت موقت در افغانستان، دوباره به کشور برگشانده شده است.

افغانستان یک کشور کوهستانی است که آب هوای مناسب آن توجه سیاحان و گردشگران را به خود جلب کرده است؛ اما متاسفانه که جنگ‌های داخلی و وضعیت بد امنیتی تعداد زیادی از مکان‌های تاریخی را تخریب نموده و یا امکان بازدید سیاحان از این مکان‌ها وجود ندارد.

اما دراین اواخر با روی کار آمدن حکومت موقت، در اکثر مناطق امنیت نسبی به وجود آمده است و سیاحان و گردشگران می‌توانند از مناطق تاریخی و قدیمی که جاذبه‌های گردشگری و سیاحتی دارد، دیدن نمایند.

و گفته می‌شود که روز به روز به تعداد سیاحان در نقاط مختلف این کشور افزوده می‌شود و تعداد زیادی از مکان های تاریخی که در دروارن جنگ ویران شده بودند نیز در حال ترمیم شدن هستند.


آدرس: ولایت غزنی، جنوب شرقی شهر غزنی، موزه تپه سردار



نویسنده:سلطانی هروی

شما اولین دیدگاه را ثبت نمایید.

ثبت دیدگاه شما

afghantravel ad afghantravel ad