afghantravel ad
afghantravel ad
کد خبر: 6286

شروع مرمت پنجمین منار تاریخی مصلای هرات

شروع مرمت پنجمین منار تاریخی مصلای هرات , افغان تراول afghantravelaf

📣افغان تراول؛ نشرات گردشگری

🔹شروع مرمت پنجمین منار تاریخی مصلای هرات
🔸کار مرمت منار تاریخی پنجم هرات با جدیت ادامه دارد. مسئولان اداره فرهنگ هرات از پیشرفت ۶۰ درصدی کار مرمت منار پنجم این ولایت خبر می‌دهند. حدود دو ماه قبل کار بازسازی و مرمت این منار تاریخی از سوی بنیاد خیریه آغاخان آغاز شده بود.
🔹مولوی نعیم الحق حقانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات در بازدید از جریان کار این منار گفته که روند مرمت به طور نورمال جریان دارد و رضایت بخش است. همچنین، زلمی صفا، آمر آبدات تاریخی ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات افزوده که روزانه حدود ۶۰ تن مصروف کار در منار پنجم هرات اند. به بیان آقای صفا، در حال حاضر ۵۰ فیصد کار مرمت پیشرفت داشته و تا اواخر ماه قوس به صورت اساسی تکمیل خواهد شد.
🔸مسئولان فرهنگ هرات با تاکید بر حفاظت از بناهای تاریخی، علاوه کردند که در این بخش تلاش‌های جدی انجام خواهند داد و از فروپاشی آبدات تاریخی جلوگیری خواهد شد. به بیان رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات، حفاظت از بناهای تاریخی یکی از اقدامات اساسی امارت اسلامی افغانستان است.
🔹در کنار جریان کار مرمت بنای پنجم، خشت بام‌های مسجد جامع بزرگ هرات هم در حال باسازی است. در گذشته بیشتر آبدات تاریخی هرات به دلیل عدم توجه و رسیدگی به مروز زمان یا فرسوده و تخریب شدند و یا هم مردم به جای آن‌ها خانه‌های نو به‌پا کردند.
🔸قرار بود سازمان جهانی یونسکو هرات را جز میراث‌های فرهنگی جهانی به رسمیت بشناسد اما تا کنون این روند تحقق نیافته است. هرات با داشتن بیشتر از ۸۰۰ آبده تاریخی، به لحاظ سابقه تاریخی و بناهای ارزشمند یکی از غنی‌ترین ولایت‌های کشور است.

#Afghan_Travel_af
#Afghanistan
#AfghanTravel
#افغانستان
#معلومات_افغانستان
#صنعت_توریزم_افغانستان
#گردشگری_افغانستان
#رسانه_توریزم_گردشگری_افغانستان
#نشرات_گردشگری_توریزم_افغانستان

https://afghantravel.af
https://t.me/afghantravell
https://Facebook.com/afghantravell.af
https://www.instagram.com/afghantravell


نویسنده: علی سلطانی هروی

آبدات تاریخی هراتاخبار_نشرات_گردشگریافغان_تراولمصلی_هراتمنارهای_هرات

شما اولین دیدگاه را ثبت نمایید.

ثبت دیدگاه شما

afghantravel ad afghantravel ad