afghantravel ad
afghantravel ad
کد خبر: 1767

رونمایی اپلیکیشن افغان تراول در کابل

رونمایی اپلیکیشن افغان تراول در کابل , افغان تراول afghantravelaf

سلطانی هروی پژوهشگر فرهنگ و رسانه و مدیر پروژه اپلیکیشن افغان تراول، در مراسم رونمایی و معرفی این اپلیکیشن که در کابل با حضورداشت مسئولین معینیت گردشگری و توریزم، سانچارکی معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ، سادات معین تخنیکی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و مسوولان نهادهای خصوصی و دولتی برگزارشده بود، گفت” تولید این اپلیکیشن با تلاش یک تیم ۱۲ نفری و چندین ماه کار سروی و کار عملیاتی، به این مرحله رسیده است”

سلطانی هروی، هدف از ایجاد این نرم‌افزار را ضمن معرفی زیبایی‌های افغانستان برای گردشگران داخلی و خارجی و رشد عواید داخلی با استفاده از ظرفیت صنعت گردشگری، ترویج و تقویت روحیه امید و خودباوری در جامعه بخصوص نسل جوان و متخصص عنوان نمود.

سلطانی می‌گوید که این اپلیکیشن در حال توسعه و انکشاف است ونسخه اولیه آن به زودی در آپ‌ستور، گوگل‌پلی و وب سایت رسمی این اپلیکیشن قابل دریافت می‌باشد.

سلطانی هروی تاکید کرد که افغانستان ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری فراوان دارد لذا این ظرفیت‌ها برای سیاحان ملی و بین‌المللی باید بخوبی معرفی شوند تا  باعث رشد صنعت گردشگری و جذب سرمایه های ملی و بین المللی در این حوزه بشود. بناءا اپلیکیشن افغان تراول با استفاده از بستر تکنالوژی های نوین می تواند باعث رشد صنعت گردشگری شده و گامی در این جهت می باشد.

به همین ترتیب آقای سانچارکی معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ در این مورد گفت: ” اپلیکیشن افغان تراول می‌تواند تمام معلومات را برای گردشگران ملی و بین‌المللی در باره زیبایی‌ها و مکان‌های تاریخی و تفریحی افغانستان ارایه کند”

آقای سانچارکی افزود که در گذشته چنین اپلیکیشن وجود نداشت و این اپلکیشن می‌تواند برای گردشگران سهولت‌های بیشتر ایجاد نموده و از افغانستان یک چهره کاملا مثبت به نمایش بگذارد.

هم‌چنان آقای احمدشاه سادات معین تخنیکی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، در این مورد گفت: ” ما می‌توانیم از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی خرید و فروش آنلاین داشته باشیم و اپلکیشن افغان تراول یک دست‌آورد خوبی برای افغانستان است”

امروز در جهان، صنعت گردشگری و توریسم اهمیت زیادی دارد و یکی از منابع مهم اقتصادی عنوان می‌شود و فعالیت‌ها و خدمات مرتبط با این حوزه نیز رشد چشم‌گیری داشته است.

فعالیت‌ها و خدمات گردشگری مناسب و معرفی جاذبه‌های گردشگری در هر کشورنقش تعیین کننده در جذب توریسم و به تبع آن جذب سرمایه‌های فراوان برای رشد اقتصادی آن کشور دارد.

اطلاع رسانی و نشر محتوای مورد نیاز صنعت گردشگری در عصر فعلی مورد توجه تمامی کشورها می‌باشد و افغانستان نیز با ظرفیت‌های فراوانی که در حوزه گردشگری دارد می‌تواند یک آینده روشن برای این صنعت در کشور رقم بزند.

اپلیکیشن افغان تراول با دارا بودن دیتابیس جامع و خدمات آنلاین می‌تواند مورد استفاده گروه‌های مختلف اعم از عموم مردم، سیاحان و گردشگران، شرکت‌های خدماتی گردشگری، پژوهشگران و مراکز تحقیقاتی، فعالان اقتصادی، بازرگانان و سرمایه‌گذاران ملی و بین‌المللی قرار گیرد


نویسنده: علی سلطانی هروی

اخبار_رشد_توسعهاخبار_نشرات_گردشگریفناوری_دیجیتال_افغانستانمعینیت_گردشگری_افغانستانوزارت_مخابرات_و_تکنالوژی_معلوماتی_افغانستان

شما اولین دیدگاه را ثبت نمایید.

ثبت دیدگاه شما

afghantravel ad afghantravel ad