afghantravel ad
afghantravel ad
ولایت کابل ولسوالی کابل

کوچه انتیک فروشی شهرکابل

کوچه انتیک فروشی شهرکابل , افغان تراول afghantravelaf

این کوچه در اوایل یعنی حدود شصت هفتاد سال پیش “کوچه مرغ‌ها” نامگذاری شد. اما رفته رفته چون شهرنو از محله های گردشگری کابل بود جای مرغ فروشی ها را به تدریج مغازه های عتیقه گرفت.

حالا تنها چیز مرتبط به مرغ در این کوچه تخم های تزئینی مرغ از سنگ لاجورد و همچنین شیر مرغ تا جان آدمیزاد است. حدود ۳۵۰۰ مغازه انتیک و عتیقه و پاساژهای جواهر در دو سوی این کوچه کوچک برق می زنند. مرکز فروشات عمده صنایع دستی افغانستان مثل قالین، چرم، پارچه، حکاکی و زرگری هم در همین کوچه است.

پس از سقوط گروه طالبان در سال ۲۰۰۱، این کوچه پس از یک دوره کسادی طولانی، دوباره جان گرفت. حضور بیش از صدهزار سرباز بین المللی و گسترش فعالیت سازمان های بین المللی و سفرهای شهروندان خارجی به این کوچه رونق خاصی داد.

تا سال ۲۰۰۷ میلادی که وضعیت امنیتی در کابل نسبتا مناسب بود این کوچه شور و حالی داشت و پاتوق گرم خارجی ها در کابل بود.

شهر نو کابل، از مکان های گردشگری کابل به شمار می‌رود. شماری از مکان‌های که جذابیت‌های تاریخی دارد نیز در این مکان موقعیت دارد.

شهر نو کابل به دلیل اینکه یک ساحه دیپلوماتیک است و از امنیت نسبی نیز برخوردار است. شماری زیادی از شهروندان خارجی، از مکان‌های تاریخی آن بازدید می‌کنند و از جمله توریستان این شهر و کوچه انتیک فروشی آن به شمار می‌روند.

در کوچه انتیک فروشی کابل، اجناس و وسایل قدیمی قابل دریافت می‌باشد. این کوچه به اجناس قدیمی و تاریخی که دارد شهرت جهانی را کسب کرده است.


آدرس: ولایت کابل، ولسوالی کابل، شهر نو، کوچه انتیک فروشی



نویسنده:سلطانی هروی

شما اولین دیدگاه را ثبت نمایید.

ثبت دیدگاه شما

afghantravel ad afghantravel ad