afghantravel ad
afghantravel ad
کد خبر: 1772

افغانستان را از نو باید شناخت!

افغانستان را از نو باید شناخت! , افغان تراول afghantravelaf

🗓 یادداشتی تحلیلی به بهانه روز جهانی گردشگری
🖌 نویسنده: سلطانی هروی؛ مدیر پروژه افغان تراول

🇦🇫افغانستان را از نو باید شناخت!

کشور پهناور و زیبای ما افغانستان با طبیعت بکر و فرهنگی غنی، در سالهای نه چندان دور یکی از مهم ترین هدف ها و مقصد های سیاحان و بازرگانان و سرمایه گذاران بوده است.

افغانستان به دلیل موقعیت خاصی که در منطقه دارد، به عنوان شاهراه آسیا و نقطه وصل کشورهای مختلف از اهمیت استراتژیک و ژئوپولوتیک برخوردار است. علاوه بر این با داشتن ظرفتی های فراوان طبیعی، اقتصادی و تجاری و نیز داشتن پیشینه تاریخی متمدن و ارزشمند، ظرفیت بسیاری در جهت جذب سیاحان، بازرگان و سرمایه گذاران دارد.

کشور ما با داشتن زیبایی های فراوان طبیعی و تاریخی و وجود جاذبه های گردشگری نادیده و بکر فراوان، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و سفر به آن را به یکی از مهمترین آرزوهای سیاحان و گردشگران جهان بدل ساخته است.

در پهلوی این، وجود ظرفیت های بسیار فراوان سرمایه گذاری و اقتصادی و توسعه یی، بازرگانان و سرمایه گذاران فراوانی را در اندیشه یافتن راهی برای وورد به این گنجینه ارزشمند اقتصادی، به تکاپو انداخته است. همچنین شاهدیم که دولت های مختلف از شرق و غرب عالم نیز در جهت استفاده و شاید هم بعضا سوء استفاده از منافع فراوان سیاسی، نظامی و تجاری ، بخصوص منابع طبیعی بکر و دست نخورده آن، شبانه روز در تلاش و برنامه ریزی می باشند.

با توجه به نکات فوق، بر دولت مردان و ملت عزیزمان ضرورت دارد تا نسبت به شکوفایی ظرفیت های توسعه یی و اقتصادی کشور در ابعاد مختلف، برنامه ریزی و پلان گذاری کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشند. چرا که غفلت از این امر مهم تمامی ظرفتیت ها و نیز منابع انسانی کشور را به سوی نابودی می کشاند. اگر چه می دانیم که مشکلات و بحران ههای مختلف سیاسی، نظامی و اجتماعی مهمترین مانع در رسیدن به این هدف عالیه بوده است و حال نیز می باشد،

اما باید دانست که اولین گام مهم در مسیر رشد و توسعه یک کشور شناخت ظرفیت های طبیعی، اجتماعی و انسانی همراه با داشتن طرح و پلان های مشخص و راهبردی می باشد که غفلت از آن تمامی جامعه اعم از دولت و ملت را به سرانجام نیستی و بدبختی خواهد کشاند. در این خصوص استفاده از ظرفیت و توانمندی نیروهای جوان و متعهد از نسل جدید و نیز بهره مندی از تجربیات متخصصین و فرهیختگان نسل گذشته، از ضروری ترین امور برای رشد و توسعه کشور می باشد.

یکی از مهمترین ظرفیت های اقتصادی که افغانستان را از دیگر کشور ها متفاوت می کند ، ظرفیت هایی است که در بخش صنعت گردشگری و توریزم دارا می باشد. اگر چه در شرایط فعلی نا امنی مهمترین دلیل کاهش سفر گردشگران ملی و بین المللی برای دیدن جاذبه های فراوان افغانستان شده است ، اما در گام نخست شناخت صحیح و کامل و داشتن اطلاعات جامع مهمترین نیاز هر گردشگر و سیاح است. بخصوص اینکه در طول ۴۰ سال گذشته به دلیل بحران ها و مشکلات مختلف در افغانستان، ظرفیت های مختلف و متنوع و بسیار آن در ابعاد مختلف ناشناخته مانده است.

بر این اساس ضرورت بازشناسی افغانستان از جهت های مختلف و معرفی ظرفیت های بسیار فراوان کشور، در سطح ملی و بین المللی بخصوص با استفاده از تکنالوژی های نوین ارتباطی و معلوماتی و از طریق رسانه های دیجیتال، امری مهم و حیاتی برای رسیدن به چشم انداز و آینده درخشان کشور است.

افغان تراول که به عنوان نخستین دیتابیس آنلاین و اپلیکیشن تعاملی معرفی افغانستان ایجاد شده و در حال تکمیل می باشد، اولین گام برای رسیدن به چشم انداز مطلوب رشد و توسعه کشور بخصوص در صنعت گردشگری است که همسو با شعار سال ۲۰۱۸ سازمان جهانی گردشگری(گردشگری و تحول دیجیتال)، بدست توانمند جوانان متعهد و متخصص این مرز و بوم طراحی و در حال اجرا می باشد.

در اخیر همه اقشار ملت و مسئولین دولتی و سکتورهای خصوصی را در جهت حمایت از ایده ها و طرح های توسعه بخش و نوین گروه های فعال جوان و نسل جدید فراخوان می دهیم و همه را به این مهم دعوت می کنیم.

نویسنده: سلطانی هروی؛ مدیر پروژه افغان تراول

روز جهانی گردشگری ۲۰۱۸

#افغان_تراول #جوان_متعهد_متخصص_افغانستان
#چشم_انداز_توسعه #رشد_و_توسعه_افغانستان
#سرمایه_گذاری_افغانستان #فناوری_دیجیتال_گردشگری #نسل_جوان

https://www.facebook.com/afghantravell.af
https://www.facebook.com/soltaniheravi


نویسنده: علی سلطانی هروی

جاذبه_های_گردشگری_افغانستانرشد توسعه افغانستانصنعت_توریزمفناوری_دیجیتال_افغانستان

شما اولین دیدگاه را ثبت نمایید.

ثبت دیدگاه شما

afghantravel ad afghantravel ad